mitt 2006


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag flyttade med hjälp av spårvagn. Jag bodde i tyskland. Jag började plugga på universitet. Skrev mina första tentor. Dödade några blommor.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöften? 2006 skulle blir ett bra år, det gav jag mig fan på och se vart jag har tagit mig, tada!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
öh tror inte det.

4. Dog någon som stod dig nära?
nej.

5. Vilka länder besökte du?
tyskland?

6. Är det något du saknar år 2006 som du vill ha år 2007?
Mer frihet och mer träning!

7. Vilket datum från år 2006 kommer du alltid att minnas?
Den veckan jag flyttade hem till sverige.

8. Vad var din största framgång 2006?
alla gånger jag flyttat, tentor, pm osv jag klarat.

9. Största misstaget?
jag tror att det kommer utvisa sig. kan vara att jag inte tar chansen som läkare.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
mina knän är felaktiga.

11. Bästa köpet?
böcker.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
kurslitteratur.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? '
alla fina stunder, tillfredställelsen att klara att plugga igen. min familj, mina vänner. Att jag får vara med i Tvärdrags redaktion. Att jag fick åka med som arbetare på SSU's valläger.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2006?
tysk pop. tegan&sara. Håkans senaste skiva.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
städat och haft kontroll.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
stressat.

18. Hur tillbringade du julen?
med min familj, så klart. utan kalle anka, så klart. ny grej: vegetariskt. (det bästa jag gjort)

19. Blev du kär i år?
nej, bara i kärleken.

20. Hur många one night stands?
ingen stannar hos mig en hel natt.

21. Favoritprogram på TV?
Greys Anatomy, the O.C.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hata är ett starkt ord.

23. Bästa boken du läste i år?
Att komma hem ska vara en schlager - Per Hagman. Tankvärd. Men jag har säkert läst nån bättre.

24. Största musikaliska upptäckten?
Tysk pop.

25. Något du önskade dig och fick?
Glädje, Lycka, studiero, böcker, en soffa.

26. Något du önskade dig men inte fick?
studiero.

27. Årets bästa film?
Babel? Men tror också starkt på den tyska filmen om DDR som jag ännu inte sett.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2006?
Den firade jag med två kompisar och sedan med utgång på Karlstohr Bahnhof och Rollercoasters 10-årsjubileum. Bästa klubben. Snyggaste dj'n. Skönaste musiken.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
motivation och ambition.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2006?
bekväm, jeans, shorts. edgy. egenklippt knasigt hår.

31. Vad fick dig att må bra?
att jag följer min egen väg.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
reinfeldt. han skulle kunna få en tårta i ansiktet av mig.

33. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Valet. Utrikespolitiken.

35. De bästa nya människorna du träffade?
Alla SSU:are jag lärt känna, alla nya kursare jag lärde känna undet hösten. Men också Matilda som jag träffade på Lidl - Brückenstrasse i Februari. Piritta, lost for ever till Helsinki.

36. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Hur underbart språk är. Mitt litterära och musikaliska intresse har vidgats. Koppla av. Fokusera. Leta efter motivation. Känna efter.

37. Citera en sångtext som summerar ditt år:
raj raj raj raj raj raj raj raj Så länge det finns unga så finns det hopp.



no comments



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0