Jag faller (inte) isär

nu är det sommarlov.

ägnar timmar åt att sitta i solstol på veranda och dricka kylig mangolassi. läser boken "att skriva reportage". den kanske alla borde läsa. Läser tidningen Vi. Det är kanske just den tidningen jag borde köpa när jag vill köpa något läsvärt.

Efter att ha läst ut Azar Mahloujians två böcker "de sönderrivna bladen" och "tillbaka till iran" bestämde jag mig för utblicksspecial i nummer 1,2,3,4. Studentliv i Iran = prio ett. Det kommer att bli asbra. Jagmejladehennehonsvaradehonochjaginterju. Det kommer att bli asbra. Hur grymt är det inte att kunna stödja sig på ett namn, att ha någonstanns att publicera. Puss!

Måste luncha i min ensamhet, tror ej att jag varit ensam så här länge som jag varit de här dagarna. Är inne på min tredje dag, har nog inte varit så ensam sedan jag bodde i Tyskland fast ändå inte vet ej när jag senast var så här ensam. Men i >Tyskland< då var jag ensam på riktigt. No more ensam på riktigt och absolut inte ikväll. Jag ska hämta min klocka, italiensk glass, rosévin och johan. Han + Jag = balkongvin.

Lyssnar på säkert. Lyssnar på Faller isär. Hon blir bara bättre.

ha en trevlig fredagsdag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0