"Det är visst nån som är tillbaka"

bloggen dog visst. men jag lever och är bättre någonsin. kanske blir det comeback.

vet inte riktigt varför bloggen dog. vet att livet var lite smått upp och ned och att det hela slutade i en helnykter dansession samma natt som the ark vann melodifestivalen. och där var inte jag, men juvelen och monte mardi spelade på norrlands och vi bara dansade och dansade och blev aldrig trötta. någonstanns där träffade jag johan och det roliga är att han var kvar på söndagmorgonen, halvt intrasslad i mitt liv. Rätt upp och ned där och då fick han vara del av söndagsfrukost på hälsomaner med josefin och mig, och allt föll till rätta för en sekund.

tack för det.

sjukt nervös var jag. och livet sprang ikapp, ifrån. hej då bloggen. hej bloggen.
johan och jag hade sushidejt. jag trodde jag var bra på sånt, men han var bättre. summa summarum; man är inte snyggast när man äter sushi. men det gick bra.

några oplanerade beslut smög sig dessutom på. Jag är numera insparksgeneral och kommer i höst få lov att göra mitt bästa för att smälta 70 reccars hjärtan. Lycka till, mig själv. Men nåja, vi är bra team.

Under en ursäktssession med min 1Q föreslår han mig att kandidera till chefredaktörsposten för Nationens tidning, landskapsposten. Sjukt bra idé tycker jag och i valborgsvimmlet slår jag till. Landskapet valde mig och det värmde mitt hjärta.

Just därför kommer jag ägna sommaren åt att chilla i solen, jobba, öva kreativt med inDesign samt plugga in pk raggningsrepliker.

(och en tenta kvar. en liten tenta i stora universum. annars är allt klart, kirrat, färdigt, bra gjort och GODKÄNT.)

ps. det finns ingen natt som är bättre att vandra hem igenom än uppsalanatten.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Välkommen tillbaka.

2007-05-28 @ 12:06:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0