Sommarens första smak

det är natt, som vanligt, som brukligt - vid denna tid.
Lasse Lindh spelade tydligen på norrlands ikväll, hade inte en aning. Hade inte en aning om att norrland hade -04 släpp. Dagen genomdrevs med trevlig föreläsning, lunch i värmlands trädgård, plugg i café alma och samtal mellan kofi annan och jan eliasson ("kommer du ihåg när du ringde mig från sydafrika ... det jobb du gjort på ett år är mer än vad vanliga människor kunde gjort på tio år...") Sitter i gön-blårandig kofta i min soffa. det är ju sent, igen.

Lyssnar på "satan vad ont det gör" (...när du sårar mig...)

Vi var ju så klart på kalmar. L'ETE. SOMMAR. Jazzbaren och fjorton drinkar senare i kö. Elektro tills öronen gick isär. Hej då johan måste äta middag om än sen så måste gå till johannesgrillen äta strips - sen middag kl 01:35. Det var välbehövligt.

Trevligt, halvdan fredag. Kom aldrig igång. Vet ej varför. Kanske brist på middag. Tenta snart. Huvudsaken? Nja. Vet inte riktigt vad huvudsaken är. Har skrubbat mina kinder med sådan kräm. Len som schimpanskind. Ska sova.

Kan inte skriva ett enda vettigt ord. Det är ju redan ljust ute. Känner instinktivt att jag vill vara uppe, alltid, alltid. Pallar inte att sova. Tänker att jag drömmer mardrömmar, och om inte så vaknar jag halvt och tror att jag är del av graf för att illustrera tullkostnader. Jag är Q - Du är C. Vi möts aldrig, vi blir aldrig ett. Sjukt.

Kommentarer
Postat av: Juppan

Värst vad du är uppe länge jämt! hade ni skoj igår?

2007-05-26 @ 17:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0