Energi för bättre klima

En anledning till att jag verkligen vill ha en lägenhet är att jag vill gräva ner mig i elbolag m.m.

Det skulle vara så grymt att själv kunna påverka sin kostnadssituation. Släcka lampor, isolera fönster osv. Ju mer jag läser och ju mer jag funderar destop mer taggad blir jag. Eventuellt får jag börja med att kolla vilka energibolag min bostadsstiftelse konsulterar.

Om jag hade en lägenhet skulle jag antingen välja;

1. Vattenfall som erbjuder tre alternativ. (Vind-, vatten- eller kärnkraft.) Vindkraft!
2. God el som erbjuder vinst till välgörenhet samt att man med tillval kan få miljöcertifierad el.


Kommentarer
Postat av: inkan

God El har hittills inte preserat annat än ett för högt pris!
Se resonemanget här:
http://blogg.passagen.se/starkkvinna/?anchor=elhandel_vilseledande_marknadsf%C3%B6ring_god_el

2008-01-30 @ 10:49:43
URL: http://blogg.passagen.se/starkkvinna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0