Tvärdrag

Jag har till och från tillbringat min förmiddag med att skriva ihop ett referat på en debatt om svenska arbetslinjen - förnyelse eller återtåg, rätt eller plikt? Det är en så sjukt mycket hetare fråga än vad man kan föreställa sig. Jag kanske till och med återkommer.


"Arbetslinjen, svenska modellen är ett uttryck för så mycket mer, vi måste hålla ihop. Om din grannes son tjabblar till det är det inte bara hans problem, det är ditt problem också. Om en kvinna i vården blir sjukskriven för att hon har så ont i axlarna att hon inte kan jobba, så är det ditt problem även fast det inte var din mor. Om jag blir nekad att komma på arbetsintervju på grund av mitt konstiga efternamn så är det inte bara mitt människovärde som kränks, utan det är även ditt. Vi måste hålla ihop."

 - Luciano Astudillo, riksdagsman

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0