Det är höst på vår planet

18447-82Det är höst. Pepp från alla möjliga håll om att bästa tiden är nu. Utsikten från mitt nya hem är bästa möjliga. Från mitt sovrum - tre stora träd som börjar skifta och dö. Från köket ser man domkyrkan högt över alla gamla tak. Gustavianium, skandalhuset, diverse bostadshus och nationer. Tror ej att man kan bo bättre, Kalmar är min kvarterspub, luthagens livs är närmaste butik. En tvärgata ner finns Fyrisån. En gata bort ligger bokhandel, chocolateri och Ovandahls. Uppsalaromantik så det räcker och blir över, det är så att jag spyr av att skriva ner mitt försök till miljöbeskriving.

Läste ut Madame Terror och kände tomrum. Kom efter tankar åt öster fram till att Okänd soldat var på tur. När jag fyllde år i mars fick jag dels nyss nämnda bok samt Svinalängorna. Sedan finns Orlando, Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån, introduktionen till InDesign, Naiv Super och säkert 100 böcker till. Krig och Fred, Brott och Straff, Tingsten och Cora Sandell. När jag i natt krisade i min ensamhet tänkte jag på Litteraturvetenskapen. Det kommer att bli så fint. Som gymnasiet åter igen, fast med grymmare upplägg. Ser framför mig en blandning av tysk grammatik samt samtal om litteratur. Bla. Nu blev det mer spypropaganda för ett vackert liv. (Men någon gång ska man väl vara värd det.)

Puss&hej, nu ska jag på födelsedagsfest och eventuellt slutar denna kväll med The Maryonettes live på scen.


ps. Höst är nystart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0