Ej cool i natt

det är så där mitt i natten igen. jag lyssnar på "om du lämnar mig nu". Singel från Daugava. Jag tror inte att jag gillar det. Det är för konstlat sorgligt. LW är ingen sorglig människa längre, i så fall handlar det bara om hans personliga privatliv. Dessutom fryser jag. Och det var ett rätt snöpligt slut på en kväll som kunde blivit så bra. Kalmar var bra, och så skulle vi bara gå. Att komma igen var sedan uteslutet för vår del då insläppet var stängt för alla. Det sög och jag blir less. Det verkar hur som helst varit ett bra dansgolv senare. Skitsamma. En halv panpizza senare, nån kopp te, nån hopplös diskussion om politik och nu lyssnar jag på Oh Laura. Det är ganska lagomt perfekt för tillfället, saknar inget kaffelatteliv.
Ska bara tvätta bort smink, bädda upp sängen och lägga mig där, måste-vill-kan&ska. Inatt läser jag ut Madame Terror, sen kanske det får vara bra med Guillou för ett tag. (författaren av Grabbarnas stora machobok). Men jag gillar Madame Terror och jag gillar böcker.
Vet inte riktigt vart jag vill komma, vill komma bort från det här.
Tänker mig ett förtrollat trollspö som ger oceaner med tid för höstiga promenader i ensamhet, bara fotsteg och fladdrande löv. Trollspö som tar bort hets samt pengabekymmer.

Kass natt? Vet inte. Tända ljus kanske lyser upp i mörker. Jag är inte så cool i natt. (har ont igenom ben.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0