En flod i östeuropa

Det är nån som är tillbaka, det är inte jag, det är inte du.

NYHET: Daugava. (jag fattar ingenting, mår inte LW bra med sitt kiddie och fästmön? Denna nya skiva verkar ju heldeppig. Please tell me more, om du där ute vet något, berätta! Försökte googla men hittar ingenting matnyttigt.)

Jag har varenda låt
med Winnerbäck, +/- 10 höftar jag standardavvikelsen till. Jag har köpt varenda skiva, jag har låtit min hjärna förlora sig i textrader och gjort ord till mina. Jag kan citera och lyriken har alltid kommit till mig. Här finns ord som kan beskriva vad jag känner när mina egna ord inte räcker till. Jag har brev med citat och syftningar om att det här är mer jag än något annat - jag tänker alltid på dig.
Laddade ner senaste skivan från piratebay. Jag har inte köpt den, jag tycker att omslagsbilden är ful. Jag ska nog köpa den, har ändå lyssnat på "om du lämnar mig nu" fler gånger de här dagarna än jag tänkt egna fullständiga tankar. Försöker förstå, koppla tillbaka. Jag tänkte att nu, äntligen nu i natt, ska jag sätta mig i höstmörkret och lyssna, det skulle komma till mig. Krypa ihop i ena soffhörnet och låta tankar sväva bort.
Någonstanns bröts det, förlåt.
Jag kan inte ta till mig det här, andra ord beskriver vad jag känner. Jag sitter inte i något soffhörn, jag sitter ytterst på en stolskant, halvsömnig.
Kanske om jag kände mig olycklig, kanske om låtarna handlade om val i livet och framtidstro, kanske om Johan aldrig kommer hem inatt.


Någon annan är tillbaka i Helsinki - helhelg med finfinskan. Knas och Boom - vilka succéklubbar, nu är det bekräftat ännu en gång! Svettigt på knas, bra liveband (irene + elias and the wizzkids) på Boom. Dessutom grym DJ från Fagersta! Söndagkväll efter sorgsamma vinkningar i vägkorsning, hårda handskak och långa kramar. Samtil bort i natten och ett avbrott med Johan på Ayakos innan han måste tillbaka.


Puss. Nu ska jag lägga mig i min ypperliga säng och läsa "Meine freie deutsche Jugend".


ps. Ayakos ombyggnation är klar nu, det finns stekbord som liknar en bar där man kan sitta direkt och äta. Även en mer japaninspirerad avdelning där man tar av sig skorna och sitter på golvet. Sushi är bäst på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0