Börjeparken

Igår tillbringade jag en ganska solig halvtimme på en bänk bredvid mina nya inköp. Kanske är det här Uppsalas bästa kvarter. Det är också någon som har parkerat färgglada och fina cyklar precis framför V-dala.
Och nyss tyckte den väldigt snälla och gulliga läraren i tysk grammatik att hela klassen skulle välja att läsa tyska B i höst. Men det går inte så bra för mig på tyskan, hur snäll hon än är. Nu är jag hemma och hämtar en sak medan de andra snackar om bra tips för översättning. "Vila nu", sa hon. Och istället tänker jag på vad jag ska välja 15:e april. En gång sa min svenskalärare till mig att hon inte hade en aning om vad jag skulle bli, kanske vad som helst. Mycket upplyftande i denna stund.

Manchmal bist sogar du durchgesichtig.
Kann sein das es weh tut.
Aber immer, immer geht's weiter.
Nur darum bin ich sicher.

18447-100
18447-99

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0