Dagens 3 x USA


Tidningen fokus skriver om militärbasen i Fayetteville där snart 10 % av de amerikanska soldaterna är stationerade. Där alla vill bli soldater.


"Satsningarna har varit framgångsrika. Både 2006 och 2007 nådde alla militärens grenar sina rekryteringsmål. I en av arméns egna undersökningar får de nyrekryterade uppge vad som motiverade dem att ta värvning: pengar till college, färdigheter, lön och förmåner, att tjäna sitt land, äventyr och resor. Sedan 2002 är >>att tjäna sitt land<<
den vanligaste anledningen."

...

"Till sist bestämde han sig för att bli militärpolis, vilket hans föräldrar kunde acceptera. En av hans bästa kompisar blev dock ursinnig över hans beslut. Hon har redan förlorat fem vänner i Irak." - Mike, 19 år, med mamma, pappa och sju fardröder inom militären.


image120

"Lunch på Douglas Byrd School i Fayetteville. I Usa är det lag på att skolorna måste släppa in rekryterarna. Många av Sergent Michael Dumlaos värvingar börjar som ett samtal under lunchrasten."

Kommentarer
Postat av: Elin

usa, drömmarnas och mardrömmarnas land! allt kan hända men det man inte vill ska hända kan också ske.

musik, överallt men ingenstans.
millencollin och håkan gör min dag men elin sigvardsson håller mig hårt i handen då inget annat passar, hon är positiv då jag är det och gråter och sätter ord på känslor då det behövs.
lite arg att jag missade lykke li igår. vad händer nästa vecka, vad ska du på? dra med mej?

på lördag blir det herrmiddagsfixande, jag är dekoratör, den som ser till att saker kommer ut i tid och att schemat klaffar med framförallt jag har gjort affish och jag blev skapligt nöjd ;)

2008-04-10 @ 11:31:01
URL: http://elinbjorklund.blogg.se
Postat av: maja

Usa är läskigt ja. Får fortsätta granska det med dagens usa X 3 kanske. Tyckte du sa det bra med att allt kan hända, även det man inte vill ska ske. Och även det man inte vill ska ske händer på ett så naturligt sätt. Såg nyss Family guy och det ligger så naturligt för dem att säga 9/11 ändrade allt. Usa i masspsykos!

2008-04-11 @ 18:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0