"det är fyra minuter kvar till midnatt och livet existerar fullt ut. Så som det gör ibland. Det är skyst." - juli 2005

Mycket intressant att läsa igenom min första månad på bloggen. Jag hade precis tagit studenten, hade långt hår och drömde om någon slags framtid. Dagens fakta: Det har gått 2,5 år och jag har ändå kommit någonvart. Jag ville ha ett jobb och en lägenhet, det skulle vara röda grejer precis som Amelie på Montemarte har. Jag försökte ta körkort och jobbade på ålderdomshem. Nu är jag i Uppsala och bor fortfarande inte i en lägenhet, mitt hår är kortae och kanske har någonting ändå utkristaliserats.

I sommar hade jag ju tänkt vara i Helsingfors. Tänk om jag kommer vara i Norberg och jobba på ålderdomshem och drömma om någon slags framtid, igen.
Ja, varför inte? Det är skyst att vara en sommar med familj, det finns asbra second hand i trakterna och jag ska kanske åka asmycket tåg i Europa i augusti. Man kan också läsa böcker, sy fina saker och sitta på verandan. Låta saker få finnas till, du vet.

hej då.

ps. The Dance med Elias and the wizzkids är okej att lyssna på om man vill bli galen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0