documenta 12

Ska bara skriva en presentation om en stor konsthändelse i tyskland, documenta. Just nu har jag så mycket hemuppgifter i både tyskan och kulturantropologin så jag tror att jag hamnar i apati. Som på högstadiet då man bara gjorde och gjorde och gjorde allt som lärarna sa. Jag känner att jag inte hinner reflektera. Om man vaknar för en sekund inser jag att documenta är ganska cool grej, 1955 ville man gestalta de tidstypiska strömningarna, man skapade en utställning som höll på i 100 dagar, men tog den bara vart fjärde år. Vad alla sådana här människor är grymma, de som fixar.

Själv kände jag bara för att sitta kvar på en stol och stirra ut genom fönstret. Jag tog fram min hög med LarsW och bestämde mig för att det var dags nu. Har inte haft någon winnerbäcks-period sedan jag vet inte när. Kanske var det i Tyskland, men det var länge sedan. Tog en skiva med en ung man som stirrar trotsigt rakt fram, han hade klippt håret. Låt nummer nio - För den som letar. Nästa låt om att vara lycklig och förvånad.

Mannen i mitt liv åker till New York idag. Flyg suger. I Uppsala regnar det. Jag har föreläsningar mellan 10.15 - 16.00. Jag vill bara sy fyra klänningar och dricka te.

Puss&kram

ps. ett resebolag ska börja med tågcharter till Europa, i lågprisklass. Ska försöka tänka på det idag istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0