you can wake up on my side - did you notice your mind is on fire?

En sån där natt igen. Kan och vill inte sova. Vill hellre sitta vid mitt gamla skrivbord (som tillhört min farfar) med en låda full med nålar framför mig. Sprättar hellre upp en felsydd sömm på pepitarutig klänning än sover. Skriver rent sidupplägg och planering, äter glass och kollar på fönsterrutsregnet. Någon slags musik, jag fick Vetiver av min kammarkörskompis. Jag har hunnit tänka att det är som något mellan the shins och Teitur, fast med fågelkvitter och med annat driv. Det är perfekt "jag tänker inte sova" musik.

Hon fick lite Rubies, blood music, Familjen, Khonnor och säkert! av mig. Också bra saker att ha om natten.

ps. Kanske mest sympatiskt med Rubies sverigesläppta singel I feel electric var när de berättade att den handlade om de där gånger som inget funkar, allting skiter sig men du ändå "can feel the magic in life, the beauty in life, when you got that electric feeling going in your head."


image105

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0