Rocketstudents

Åh nej. Vilket underbart drag att vara sjuk i tre timmar den här eftermiddagen. Känner en sådan där feberhuvudvärk komma krypande, det fick bli lite mindre tysk grammatik i eftermiddag.

På min kulturantropologi idag var det en tjej vars pojkvän spelar med Elin Sigvardsson. Alla vet ju vad jag tycker om henne. Längre än så kommer nog inte min starspotting nå idag. Iofs pratade vi om huruvida vi ville eller inte ville bo i New York. Vi hade tema Reisen på muntliga språkfärdigheten. Vi pratade om ground zero, skyskrapor och lyxiga förorter. NY verkar ju som en skyst stad och mitt inlägg var något i stil med; "visst, vaför inte om jag har ett grymt jobb eller ska plugga på en grym skola, om jag känner att jag gör något viktigt. NY är en världsstad, det säger jag inte emot. Men när det hävdades att NY är central i världen, big nono. Det är inte där det händer, absolut inte för alla. Försöker komma underfund med vad det är som gör NY till någon slags ouppnålig dröm för så många. Det kan inte bara vara SATC. Kom igen, ett gäng världsfrånvända tjejer med relationsproblem? Jag köper hellre att det handlar om hela världen i en stad. Men acceptera hela världen då, come on NY.

Största saknaden idag:
En extra helg.
Mer färgglada kläder.
Ett brett resårband.
Kakor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0