Suche: moderne eurepäische Frauen

hej, då.

gröt till middag en söndagskväll?
Kanske bara the shins?

Att gå från från biblioteket vid femtiden för att städa, hyperstrikt och bara "caring is creepy" i mina öron. Bara jag och shins. Inget "den här låten kommer att förändra ditt liv", bara jag och ett tomt huvud. Jag läste en bra dagsupplaga av DN, jag fick svar på frågor, jag läste en tysk bok skriven av en mansgrisig ryss. Så, hur ska det gå på det seminariet? Handlade boken om kvinnor var det om små barn, hemmafruar eller prostituerade. Äckligt. Ikväll går jag nog till och med så långt och säger att jag inte tycker att boken var rolig. Ja, fastän det stod så på baksidan. BLÄÄ för manscentrerad storstadshumor. Det är precis som de omogna konservativa människorna som förstör all politik i vår värld. Så fort man är stagnerad och inte vill ta in nya intryck borde man bort från banan, kartan, förhandlingarna, dylikt. De skulle kunna förpassas till trädgårdsarbete, bli mer harmoniska och så helst inte läsa den där djävla skitboken. Jag trodde den skulle vara rolig, det stod ju det. Tyskar verkar gilla den. Ryssen skriver om att dricka vodka och att han inte förstår det tyska samhället. Då kan tyskarna sitta där och säga "Dumma alkisryss, att de aldrig integrerar sig i vårt samhälle, alla ska de vara likadana." Djävla opragmatiska, konservativa samhälle.

Kommentarer
Postat av: Elin

bitterfittan, se! bra bra bra och framförallt eftertänksam. standup på kalmars ikväll med mat, är du där?

2008-02-05 @ 11:53:57
Postat av: Lena

Maja, du låter upprörd. Allt bra med dig annars? Jag rullar fram kan man säga. Och du, jag tycker att gröt är gott. Även på söndagar.

2008-02-06 @ 12:44:25
URL: http://www.lenainaction.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0