I am strong, flashing bone

image95
Fick precis A fiction, Elin Sigvardssons nya album. Tänker på att hon sagt att den skivan är som en roman för henne. Kapitel för kapitel ska den lyssnas. Någonstanns där finns charmen, det är inte låtar som ska shufflas fram, det är den där berättelsen som vill nå fram.

Och jag hör fortfarande Elins röst igenom allt det där. Det är samma röst som bar fram Song for Anna genom vintern 04/05. Den bar även mig. Iskalla januarimorgnar när ingenting alls fungerade. Det var även en konsert med Elin den 11 mars 2005 som fick allting att vända för mig. Där var alla låtarna som jag lyssnat på under hösten, samtidigt som jag inte förstod något alls, och inget gick ihop.

Kommentarer
Postat av: Elin

cemus är bra, deras kvällskurser är väl värda att satsa på säger jag!
mm, finns väldigt mycket musik att lyssna på bara man vill här i uppsala. hoppas just nu bara på att bli bra i knäet men så fort det är fixat ska allt gå fort igen och saker ska hända hela tiden! boom goes the dynamite, påminn mej så följer jag med!
hm, elin sigvardson 05, var det den konserten i gävle då du, jag, paljen och malin gick på?

2008-01-14 @ 08:46:50
Postat av: maja

Ja, det var den konserten det. Mycket som kändes helt rätt efter det, och mycket som inte hade gjort det innan.
Hoppas att det går bra med ditt knä, jag ska verkligen hålla tummarna. Du är grym som har den inställningen, helt rätt!
Och Boom ska det bli. Jag ska uppdatera dig så fort jag vet vilket band som ska spela!

2008-01-14 @ 10:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0