Stört bra vecka

Det jullovet som var, det var det bästa på år och dag, helt enkelt.
Men sen kändes det så bra och så fint att komma tillbaka till Uppsala. Jag kände det första dagen, men vågade inte riktigt tro att det skulle hålla i sig. Men jag älskar mitt rum på Svartman, det är världens mysigaste kvarter faktiskt. Jag skulle kunna spendera tio år här. Inom en krets med diameter på 300 meter så finns Fairtradehandel, bra mataffär, Myrorna, Kalmar nation, V-dala, Småland, Göteborg och Snerikes. Det finns apotek och jag vet inte ens om jag kan räkna hur många restauranger. Om man tänjer lite på cirkeln når man till och med Fyrisbiografen, Il Forno och caféerna kring Linnéträdgården.
Ekonomikum och Universitetshuset, nästan Engelska parken. Det är en absurd idyll.
Och på mitt fina bord står 500 kompakta gb. Det är så bra!

Och den här veckan. Tentaplugg till föken, snart är den avklarad! Det är en grym känsla att vara så nära avslut på obligatoriska kurser. Statskunskap A - finito. Nationalekonomi A - Just do it. Statistik A - Roligt! Översiktlig förvaltningsrätt - "Om man tror att det är en intellektuell prestation så är man körd." Bo Westlund.

Första numret av landskapsposten för i år blir klar imorgon. Redaktionen är bäst!

PUSSPUSS

ps. Om bara Ica luthagen vore Konsum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0