boknörd

Sommarlov, en ledig dag, chips till frukost och jag läste ut Middlesex vid 11-tiden. Det har tagit tid. Eller rättare sagt, de första 300 sidorna gick snabbt, och de resterande 300 också. Men däremellan var det paus. Jag hann läsa Det går an av Almkvist, Martha av Lessing, Bitterfittan av Svedahl, Mig äger ingen av Linderberg men nu gavs det ro och lust till att läsa slut.
Och jag kände instinktivt att det borde analyseras, alla känslor som kommer upp. Jag försökte provocera mig själv genom att jag valde ett övergripande genustema på alla böckerna jag läser, men det enda jag känner är att det är så sjukt intressant. Sen får de som kommer i min väg ta smällarna men skriftlig analys känns svårare. Det är ju ändå semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0