Sommarlovsrapport

Jag har fått ett tangentbord med usb-kontakt. Det betyder att jag kommer kunna använda min laptop med fungerande r-knapp.

Sommaren har annars blivit datorfri. Och shoppingfri. Tänker att jag läser böcker och jobbar ocxh umgås med vänner och familj. Och det funkar så sjukt bra. Inte ens plugga.

Med fungerande r-knapp kanske livet som skrivande varelse blir lättare. Min kreativitet har fått sig en smäll. Tror att yttre faktorer påverkar men det är jag som inte vågar publicera min hjärna. Varför ska man ens det? Tillknäppt känner jag mig.

Och min kurs i kulturjournalistik på Malmö Högskola skulle vara på distans och inte med en massa obligatoriska träffar. Å andra sidan är Malmö en skön stad.

ps. Jag hörde på Hallå p3 med Denise Rudberg. Hon var en sjuk stockholmsmänniska, men som bara var så trevlig. Jag kunde inte sluta tänka på att hon brukar träna på Sturebadet kl 06.00 med Ebba von Sydow, om det nu är brukar. Hon sa några saker om författarskap som jag ska tänka på. Lägga på minnet tillsammans med allt annat. P3 är bra radio denna sommar tycker jag. Morgonpasset, Hallå p3, Brunchrapporten, Krister, Din Gata och Kvällspasset - Jag gillar alla!

ps2. Nu ska jag kolla på tågbiljetter till Berlin. Ska bli så sjukt bra resa! Imorse när jag var deppig över att jag skulle jobba, och sen fortsätta jobba åtta dagar i sträck kom jag på att det faktiskt bara är några få veckor kvar tills vi ska åka. JA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0