tanzmusik + "du säger att du är stark"

Åh, kolla vad jag hittade!
Tysk musik, massa gail, skönare toner än vad man är vad vid.
Och det är natt, jag lyssnar på Håkans nya singel.

Någon dag är jag din jakttrofé som du rår över...
Någon dag kanske jag kör över dig här utanför.
Varför måste vi döda varandra.
Nått säger mig att du blir borta en lång, lång tid.

Håkan kanske kan sätta ord på en del grejer ändå. Lyssna här. Den är bättre än jag någonsin kunde tro. Slår den tyska popen lätt, den spelar på en helt annan nivå. Men vad gör man med jakttrofér man inte låtsas om, inte vill ha. Sådana som man bara vill lämna bakom sig. Kanske just det, bara lämnar. (Note to self - Man ska nog helst inte vara sjukt otrevlig. Men det är någon slags försvarsmekanism som sätter in, jämt när jag tänker på dig. Du gjorde mig hård. Åh du ska veta att jag försöker ha någon slags kontroll, jag skulle egentligen vilja vara så himla snäll.)



ps. Jag såg Lykke Li i igår kväll, och jag tycker att det var brilliant musik. Men kanske var det egentligen bara jag som gillade henne. Varken J eller S i min korridor tyckte att det var så jättebra. Förklaringen är nog inte längre bort än att J är musiksnobb och S var full. På V-dala var det sjukt mycket folk, en hel del från min Kulturantro, det lilla dansgolvet var som vanligt bäst. Utöver det vanliga var rocken som spelades i stora salen. Nåja, är det rockgask så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0