Youth Novel - Lykke Li

Jag längtar, på riktigt längtar jag, efter att Håkans nya skiva ska släppas. Nu har jag lyssnat på "För en lång lång tid" 10 gånger. Snart tusen till. Skyst med nattunderhållning, vill inte alls sova för då blir det måndag och det kommer vara alldeles för mycket att göra imorgon. Jag kommer inte kunne ignorera min kommande grammatiktenta länge till. ignorera tysk grammatik = leva på kanten.

Rysningar längs med ryggraden [jakttrofé], med det släpper snart, det måste det göra. Ingenting går annat än framåt och på något sätt ska det bli vår.

Kvällens sista blir ett erkännande att jag tejpat fast lönestatistik för samhällsvetare på väggen. Jag har ställt ett djävla SSR-lipstick på handfatet. Kanske kan ta ner dem snart, men just idag kändes det inte som att jag hade någon framtid. Lönestatistik visar dels på vad vi kommer casha in i framtiden, men det visar också att folk i framtiden kommer göra vettiga och bra saker som värderas av omgivningen. Jag försöker läsa mellan raderna på kvartiler och median och just den lilla detaljen att jag kommer få göra vettiga och bra värderade saker känns som tillräckligt handfast. Pol.mag., here I come. We´re going down together.

ps. på Youth Novel är min favoritlåt Little Bit. Sjukt imponerande kvinna på 21 bast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0