Bra planer

Min kille ska hämta sin mockabryggare som han glömt någonstanns. Typiskt honom.


Jag har skrivit in mitt sommarschema i kalendern. Mycket luft där, betyder ju också mycket sommar. Planerar att läsa mycket, också undersöka saker. Ju mer jag tänker på det, desto mer sugen bli jag. Varför inte MFS i Teheran? Finns massa coola grejer att skriva om. Popmusik eller kvinnliga bankdirektörer exempelvis? Kanske hela jämställdhetsgrejen. Under monarkin, före revolutionen 1978, var slöja förbjudet och alla kvinnor skulle utbildas och jobba. Det lever kvar så tillvida att 60 % av de som pluggar på universiteten är kvinnor, sen är inte slöja förbjudet längre, nej. Och så var det det där med farligt. Dom kan slå dig, säger morfar. Brevbomba dig, säger han sen. Min morfar ä världens smartaste, 88 bast och specialbevakar alla mina frågor åt mig, varit mycket fokus på Iran den senaste tiden. Morfar brevbombar mig med Stockholms fria Tidning också. Det bästa av allt? I helgen ska jag träffa honom!

ps. min r-tangent funkar typ bara varannan gång. Vad kan man göra? Man märker hur viktig r-tangenten är i ens liv, åh, bli frisk igen snälla R.

ps2. Regina Spektor är för tillfället komplement till Norlin. Ska ladda både mobilen och Ipoden med bra grejer som Robyn, Norlin, Sigvardsson, Ekdahl, Spektor, Laleh, Dahlgren, Amos, diFranco, miss Li och mer där till. Det är lycka det, att ha den möjligheten. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Din musik smak är i princip som min! Miss li är grejt!
Jag tycker även att du ska ta hem Tegan and Sara, om du inte har hört dem!

Jag tycker absolut att du borde fara till Canada och resa runt. Livet är alldeles för kort.

2008-05-21 @ 18:09:25
URL: http://Saraps.blogg.se
Postat av: maja

Sara - ja, det här är ena sidan av min musiksmak. Tegan och Sara är också en given favoit, inget ångaa jag me än att jag missade dem på hultsfed 05.
annas pop, electonica och hiphop fö dans!

2008-05-21 @ 20:54:01
URL: http://majanordstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0