Den där gilla gången livet går.

Askonstig vecka full med action. Det var ju valborg och grejer, ja du vet.
Käkat för mycket utemat, hoppat för många luncher. Gör livet lite sämre. Har precis lämnat av min fina vän från Helsingfors. Det är solnedgång utanför mitt fönster. Jag har tyskatenta imorgon och på fredag. Hade inlämning på hemtentan i kulturantropologi igår. Ska delta på Tvärdrags seminarie på torsdag och snacka Kina. Tänker snart resa mig upp ur nybäddad säng för att käka en macka, dammsuga golvet och skura det med såpa. Sen fortsätta leva.

Jag längtar så sjukt mycket till sommaren. Ge mig böcker, veranda och vatten. Djur, jobb och familj. Löprundor i skogen, picnic med min kille och tågsemester i europa. Snart, snälla?

Idag shoppade jag på myrorna, och lite på pocketshop:
Marianne Fredriksson - Enligt Maria Magdalena
Marianne Fredriksson - Anna, Hanna och Johanna
Marianne Fredriksson - Flyttfåglar
Marianne Fredriksson - Simon och Ekarna
Maja Lundgren - Myggor och tigrar
Bengt Ohlsson - Hennes mjukaste röst
Åsa Linderborg - Mig äger ingen
Väinö Linna - Söner av ett folk
Alice Lyttkens - Kvinnan söker sin väg


Jag är galen. Läste precis ut Evas bok av Fredriksson, därav alla böckerna av henne. Fantastisk kvinna!
Har nån läst någon av dessa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0