Onsdagen den 7:e maj

Jag köpte tre böcker till. Några på Myrorna Luthagen, några på Sirius. Crazy. Myrorna Luthagen sorterar sina böcker på ett otroligt chamigt sätt. Sirius har en beundransvärd samling med Statskunskap, antropologi, skönlitteratur på både svenska, tyska och engelska. Dessutom jobbar de sötaste personerna där, små gubbar och sen ett draculalikt par.

Hänger i korridoren. Ibland är det som att ha en familj. Som när vi satt där till halv tolv i lördags natt och snackade om grejer. Käkade paj och ville inte gå ut. Inte gå och lägga sig heller. Politik, killar och kakor. Kvällen innan hade vi haft skönaste middagen som slutade med dansgolv till stearinljus. Jag slet ner köksklockan med argumentet att vi skulle ha en tidslös fest. Vi sjöng sånger och jag somnade med kläderna på vid halv tre tiden (kanske, klockan var ju borta.) Det blev så pass lyckat att vi bestämde datum för nästa, kanske.

Idag hade jag tyskatenta och glasspaus. Båda gick asbra! Kommentar: Tidscykeln över våra hjärncellers reproduktion är inte speciellt lång. Det vill säga; Din hjärna byts ut, ofta. Det tar typ bara sju år, jag lovar, jag har läst det i en vetenskapstidning. Din kropp blir annorlunda, du byter miljö. Det enda som är beständigt är dina erfarenheter och minnen, samtidigt som du utvecklas hela tiden. Har du tänkt på det?
Ja, livet går ju vidare. Små val avgör ditt öde på bästa tänkbara sätt. Du har, som tur är, hela tiden möjlighet till att påverka ditt liv.

Mitt liv påverkar jag just nu genom att köpa alla böcker av Marianne Fredriksson jag kan hitta.
Trots att hon som jobbade på Pocketshop igår sa att det var svårt att hitta Paradiset barn och andra gamla böcker av Fredriksson, så hittade jag idag:
Den som vandrar om natten
Älskade barn
Skilda verkligheter
Paradisets barn
(Eva och Kains bok, Noreas saga)

Vad betalade jag? Kanske 75 kronor sammanlagt för alla. Annars kanske de hade blivit slängda, oälskade, vad vet jag? Att shoppa på Myrorna är så sjukt bra.

Nu ska jag researcha lite inför kinaseminariet imorgon, sen ska vi se Bernardas hus på ÖG nation.

Puss&hej


 ps. tysk grammatik är dagens bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0