En helt vanlig lördag

Jag vill vara mitt där det händer och samtidigt på rygg i min soffa.

Ikväll - Jag och min röda fjäderboa med vänner på UPS mitterminsfest och sen ut någonstanns i natten eller hem eller vad som helst! kan komma att förevigas.

Just nu - vinägerchips i soffan, allting är bekvämt tillbakalutat och egentligen sysslar jag bara med mina dagdrömmar. Vivaldi, alla böckerna, tusen sms, ingen romantik i mitt liv och hur ska allting sluta?

Fundering; Facebook är konstigt. Jag loggar in, får upp denna helt efter mig anpassade startsida. jag ser allas halloweenbilder, deras statusar, kommentarerna på statusen, går in på wall-to-wall mellan några och allting är så sjukt mycket stalker. Helt plötsligt finns den här facebook-chatten i verkligheten när en person från länge sedan skriver hej maja. Sedan avslutade han med "Jag har länge velat prata med dig och nu vet jag ju lite mer om ditt liv." Tack vare facebook vet han det. Och jag vet att han hänger i fjällen, ska plugga läkare och dessutom bestiga kilimanjaro. Den där killen är all-in på livet. Och vad är jag? Sitter fortfarande i min soffa och trivs oerhört + har visst slutat få komplex av att prata med all-in personer.

Och som jag mycket väl vet så måste jag ta tag i mitt liv och skriva klart min hemtenta och allt det där.

Puss&Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0