Politik ist angewandte liebe zum leben

Man kunde ju tycka att här skulle stå något mer vettigt, något om samtiden kanske. Poesi, romantik, något att fylla ut din mening med, och kanske min.

Politik handlar om att vilja och att ge människor makt, inte ta den ifrån dem. Bra politik är investeringar som får kosta men som betalar igen sig. Politik är inte tjat tjat tjat. Delaktighet och något annat, mer flyktigt, en känsla, du kan, du kan, du kan, vi kan tillsammans.

Istället tänker jag på olika låtar jag skulle vilja lyssna på, jag tänker på semester jag borde planera. Jag vill, och ingen kan ta det ifrån mig. Och på jobbet går det också bra.


Det är över nu.
Och jag kommer ihåg alla dagar med dig.
Dem är över nu.

Jag hör att något annat kallar på mig.
Och vida vidder, vintervida slätter.
Och du, du, du.
Nej.

Ingenting annat än nuet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0