Nyckfull

Om man är som jag så sparar man på saker. Typ tidningar. Det kanske man har efter sin morfar som sitter och lägger på hög dagarna i ända.

Idag har jag sparat reportage som hette "Livet ska levas nu" om cancer. Och om melankoli när de hängde hemma hos professor i idé- och lärdomshistoria, hon bor i Kåbo. Himla fint. Så här avslutas artikeln - Det är också en del av melankoli, att våga vistas i de skenbart passiva rummen. De kan vara trista och mörka och jobbiga, men de kan innehålla kraft också. Pendlingen som uppstår mellan olika mentala tillstånd skapar energi. Och har man lätt för att vara melankolisk kan man ofta ha lätt för att känna lycka, det gäller åtminstone mig, säger Karin Johannisson som intervjuas under rubriken Känslans nyckfulla historia.

Nåväl. Det var vad jag sparade idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0