...

Har köpt en ny hudkräm och ett serum för huden.
Har klippt mig.
Och inte kunnat låta bli att reagera.

Valde att göra båda två i närområdet till mitt arbete.
Valde således något mindre primitivt, valda några som verkligen bryr sig om hår och hud och ansikte, och att följa någon slags skönhetsnorm.
Valde tydligen också att utsätta mitt ansikte för den mest extrema objektifiering som hittills varit. Kunde inte sluta skratta när två personer samtidigt drog i min hud, pratade om rynkor och röda partier och att man måste krääääma in sig. Kunde inte sluta skratta. Samtidigt var det hela dödsallvar, tillsammans med personer som var utbildade för att se på ansikten - vad som behövs va.
Hade ingen aning om vad som behövdes. Kändes fruktansvärt dum.

"Du vill väl inte se ut som 60 när du är trettio?"
Så ung. Måste kräääma in mig.

Håret var värre.
Vill helst bara skratta när man förutsätts använda hårfön etc etc. Fick dessutom en härligt rockig frisyr som man kunde krama upp så att den blev lite härligt levande. Och som man kan tupera för volym, för det är vad man vill ha
Bullshit?
Skulle ha kapat allt alternativt försökt ha diskussionen kanmanfåensnyggfrisyr
utanattbehövaprataomalltdethärsomhandlaromattmanskagörasigsnyggföratt
manmåsteochattdetvoreniceomenskroppinteobjektifieradesavfrisören??

Hur som helst - hudkräm och att klippa bort döda hårstrån, kluvna toppar, egenkarvade luggar är bra grejer för att få in i sin hjärna att man förbereder sig. För att åka, lämna landet, över gränsen.

Pallar inte mer.
Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0