Måndag eftermiddag

Det är måndag och inte början på något utan snarare slutet.
Nu ska jag bara packa ihop alla grejer och gå. Diska temuggar, slänga skräp etc. Vika ihop papper och plocka ner tidningar.
Sista dagen på jobbet ingår bara fika, redmöte, sushi och massage. Jag lyssnar på indiedrottning alldeles för högt. Och säger hej då.

Tack tack världens bästa sommarpraktik. För allt jag lärt mig, för ett eget skrivbord, för en kaffemaskin och för att få vara med människor som är alldeles ouppnåbara samtidigt som så mänskliga. Och för en väldigt bra balkong att äta lunch på.

Hej då bo i en kappsäck, nu flyttar jag hem i två veckor. Tack alla fantastiska hem jag fått övernatta i. Hos Maja&Gurkan, Susanna, hos familjen Hägglund, hos Kalle och Leah, hos mormor och morfar och hos Lasse och Carro. (Man vill ju bara få äta frukost hos det här gänget jämt.) Men att äta frukost i solen på en bänk med DN och hembakat bröd och lingonsylt hemma hemma hemma är så bra. Så det ska jag göra nu. Sen, någon gång, ska jag fundera vidare på hur det är med för korta andrahandskontrakt som gör att man blir dumpad på gatan.
Ska bara åka till Uppsala och det kommer kanske bli sorgligt. Och det är terminstart, födelsedagar och flytt och där hör man inte till längre.

Nu ska jag köpa en kamera, boka en interrailbiljett, ta emot mitt visum och äta massor med mat och få sjuklig resfeber. Men först av allt möta upp praktikanten på Arvsfurstens palats. Sen Uppsala & tåget norrut och fundera på om jag ska skriva nått roligare nästa gång.

Puss&hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0