Andra advent!

Typ världens härligaste vecka är slut och nu börjar allvaret.
Det har varit kallt, kallt, kallt idag.
Tungt grått regn.
Men i början av veckan var det sol och uteserveringar.
Under kvällar och nätter var det caféer, barer och dansgolv.
Istanbul temporary art exhibition var fantastisk även om vi kom sist.
(Har aldrig sett så spännande konst som här!)
Hittade aldrig gay-klubbarna. Var kass.
Av kanske inte en slump hängde vi på en viss bar.
Fantastiskt.
Mycket basarer, shopping, skor och väskor.
Mycket te.
Mycket gåvor.
Mycket allt.

 

Fredagen var skoldag för mig och jag fotade affishen för politiska debattklubben.

Lär dig ducka. Lär dig kasta. Så enkelt kan det vara.

 

 

Jag tog bussen till Kadigköy och sedan färjan till Kabatas med doktoranderna. Marketa förklarade för Jaime att vi gör det här varje fredag. Det är faktiskt sant. En av mina favoritstunder för på denna bussresa hinner hon och jag snacka igenom mycket av veckan, livet och annat viktigt. Varje fredag kvart i fem bussen till Kadigköy.

 

 

Hade på mig detta turkiska klädesplagg och mötte upp Andrea som spenderat en hektisk dag i Grand Bazar. Imponerande!

 

 

Efter middag och findik vodka var vi på babylon och senare för andra gången på tre dagar på Bubble room.

 


Dagen därpå drack vi te på House café.
Notera lampan. Det är glödlampor med små vingar. Som ett helt moln av lysnade idéer som flyger omkring. Badrum med doftljus.

 

På kvällen: Istanbul temporary Art exhibition.

Mycket på tema: Tvåsamhet kan vara problematiskt.

 

 

It's gonna be a very long fight?

 

 

Tyckte typ allt var väldigt vackert. Överallt satt konstnärerna vid sina konstverk och pratade och myste med varandra. Spelade jättebra musik. Sen åt vi middag och gick väldigt mycket vilse men hamnde även ikväll på bubbleroom för varmt vin och kaffe. Mysigast under decemberkvällar!

 

 

Greenpeace i Istanbul.

Rädda katterna!

 


Lämnade av Andrea vid Havasen, hon åker hem och jag tar bussen hem. Hemma väntade två paket vid dörren. S:T Nicholaus! Blir man inte lite rörd eller? Dessa underbara tyskar!
Nu är min semester officiellt slut, jag ska plugga resten av tiden fram till jul, typ. Och lyssna på P2 - klassisk jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0