Hemlängtan, Spelar för livet - Sofia Karlsson

hej.
Har haft 14 dagar av besök, alldeles sprudlande.
Tycker så om att min familj och mina vänner har varit här, sett, gått på gator, träffat människor jag tycker om, och alla nya. De har lärt sig turkiska, kurdiska, hur man gör affärer
Att de varit här och lämnat kramar, choklad, naturläkemedel, vitaminer, mina bästa skor, doftljus och avtryck i form av alla ord.

Vinkade av M Modin med G innan jul. Vinkade av mamma och pappa och Karin igårkväll. De steg på tåget mot Sofia. Så spännande och vemodigt, speciellt just nu när jag sitter i ett stökigt rum. Lite ensam. Vinkade av storebror och storebror idag.
Chattar med Nükte som säger:

[21:05:51] nukte: but don't be
[21:05:52] nukte: because you 'll be with them very soon
[21:05:57] nukte: and this is sad for me


Men Nukte är inte på skolan och jag kan inte ens ge henne presenter. Hon ska få första delen av Stieg Larsson på turkiska, choklad och doftljus. Himla fin present. Alla som inte får presenter har jag istället i mina tankar, värme och kärlek är faktiskt bättre än Stieg Larsson. Fast undrar hur det blir för henne, att läsa om Sverige på så vis? Försöker komma ihåg vad den handlade om. Vet att det var upplyftande att läsa den för mig. Det var under perioden när jag läste förvaltningsrätt. Det var rättegångar, rättsprocessor - spännande om juridik, jag kände igen så mycket och kunde applicera lite hit och dit. Sen är det hela grejen med Millenium och tidningsredaktionen. Som en våt dröm för någon med journalistdrömmar. Jobba nätterna igenom, göra sådana scoop. Allt kaffe, alla kärleksaffärer och sen mitt upp i detta Lisbeth Salander som är knäppaste, roligaste, mest fascinerande. Hon får väl helt enkelt börja med det och sedan kanske något annat. Eftersom hon nu säger att hon ska söka masters i Sverige.


Spelar för livet, sjunger för full hals, leker med toner, vet inget annat som ger både glädje och dagligt bröd.
Det är söndagskväll som vanligt.
Tack alla för den här dagen, kvällen.
nu ska jag kolla på guds tre flickor.
Puss&godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0