Draft: Dec. 4, 2009

Det blev december lite utan att jag märkte det, så klart. Och första advent har redan varit.
Har ägnat min tid åt hamam, vandra gator, hänga på pubar, prata turkiska.

Mellanlandar lite i mitt rum, slänger skräp och lyssnar på julmusik.
Puls, hög.


Kurbad med mineraler använda redan av de romarna i bergen.
Lokum från förorten.
Backgammon, som Lovisa lärde mig i Selcuk.
Backgammon som i det fina spelet Andrea gav mig i present.
Te som vi hela tiden får i små presenter av alla söta turkar vi träffar.
Te från baren på terassen, från vakten på färjan, från familjerestaurangen, från Mado-killen som skulle till Umeå.
Te, så himla trevligt att bli bjuden på te hela tiden.
Det är inte jul här, men ändå vinter. Och det löser man med biblioteksmys, salep, klubbnätter och te i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0