Det kan kännas så långsamt när så mycket kan vinnas i ett enda språng

Vad händer?
Exellent afton.
En hälsning från stenade stränder.
Man kan även leva enkelt, oj så enkelt.


Detta, ett tips, fantastisk läsning, om Barbro Alving. Bang Bang Bang. Jag visste inte hur mycket jag beundrade henne.


Och jag packar en väska full med tvätt och reser hem. Väskan full för jag slår mig fri, är inte beroende. Och för att jag inte lyckats foga mig samman och boka en tvättid. Men hem. Tåget arla, när jag återvänder till Uppsala kommer min ruta vara lagad, jag kommer att ha uppfyllt mitt nyårslöfte. Kan också utläsas som: Laga allt du hade sönder under 2008. Imorgon kommer turen till mitt fönster. Resten, betydligt mer kryptiskt och ja, var fick jag det ens ifrån. Imorgon är en annan dag, livet går vidare, ta en dag i sänder. Ljug inte. Lämna inga dörrar på glänt.

Bo Kasper sjunger om november och det blir bättre sen och brev och så enkelt och skapar paranteser i tiden som jag fyller helt och hållet med något slags oöverträffbart lugn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0