save the cheerleader, save the world

Nej rädda mig.

varje dag, lite till.
Och sen, imorgon.
Du kan verkligen skrika ut det. Vid midnatt. Give it to me honey. Ta det inte ifrån mig.

Smärta försvinner vid midnatt, den transplanteras till andra dimensioner, faller ihop, askungen, hon den goda feen trollar allting baklänges. Pumpan blir en gyllene vagn och alla världens vita hästar bara störtar emot mig, och ja, kom och ta mig.

det är så mycket mer än b-uppsats samtidigt som det är ju just bara det. ibland är just det nog.

jag lyssnar på Ulf Lundell och tänker att vad fint det vore att vara hjärtekrossad.

"han sjunger att heartbroke hotel har stängt för säsongen, och att du är aldrig så ensam för stjärnorna och månen de finns där och du vet, du måste igenom vintern om du vill se sommarn igen. Svarta hål och du är bitter och du vill vara i fred. Det här är ingen lek, det här är knappast nån lek. Du är aldrig så ensam som du tror, månen är din syster, månen din bror."

Kommentarer
Postat av: din förtroliga

fint att vara hjärtekrossad?!? Det vete fan...

2009-01-16 @ 15:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0