"Sen en vecka senare var det inget mer med det. Hon stod o rökte o skrek under fläkten 'Jävla karlar varför ska det vara så förbannat svårt o ni två hör på se upp så att ni inte också blir såna jävla svin' "

Det är nytt år.
Jag har isolerat mig på bästa landet. Jag skriver min uppsats, och jag har verkligen skrivit uppsatsen också.

Jag tänker nu dra mig ut ur min kula och göra ett uttalande. God fortsättning.
Året slutade i en smula kras. Kanske precis som det kan vara ibland. Och då fixar man det.


Jag har ägnat en timme åt att lyssna på "Ibland rätt, ibland fel." Tack Josefin. Ibland gör man rätt, ibland gör man fel, lev med det. Mitt liv funkade så länge jag levde efter ordspråket, mitt egetpåkomna, "I don't need complicated". Men så tänkte jag verkligen exakt så här: Jag ska inte vara rädd för komplicerat. hahaha. Men jag behöver fortfarande inte komplucerat i mitt liv. Okej. En parantes. Detta inlägg skulle handla om en god fortsättning.


Det är 2009 nu. Vi är inne på den femte dagen. Och något kommer hända det här året. Jag kör fortfarande på min teori om att man kan använda låtar som horoskop. Jag kör fortfarande med 2008 - Hello saferide. Something new is gonna happen this year. Och sen Krunegård - ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Lev med det. Så, tack, nu behöver vi inte analysera mitt liv mer.

Nu, raskt över till offentliga nyårslöften:

Lyssna på allt av ulf lundell
Skriva igen, vad som helst. Varje dag.
Läsa alla böcker på nattduksbordet. Och alla andra böcker.
Surfa på ett vettigt sätt, läsa saker ordentligt.
Sluta grubbla, ganska väsentlig grej.
Inte glömma att skratta på fel ställen, inte glömma det alls.
Tänka smarta, avancerade tankar, helst skriva ner dem och slåss med dem.
Sluta låta bli att göra saker av rädsla. (Jag ska läsa maken)
Bli frisk från min magkatarr, och aldrig bli sjuk igen.
Lyssna på mer bra musik, på bara bra musik.
Gå på konserter, hela dagarna.
Laga mitt fönster.
Sätta upp nya gardiner.
Sätta lagom höga krav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0