Under mitt tak eller ditt, kan det spela nån roll?

Ångra ingenting och nyårslöften får man alltid bryta.

Imorse skrev Lewin på DN debatt om Obamas naivitet och hur han kan ses som en religiös fanatiker som är barn av sin tid. Min kväll har jag spenderat med att se Obama vigas in. "Och här kommer ytterligare en religiös ritual" säger den svenska kommentatorn och en miljon amerikaner vrålar amen. Obama säger t muslimerna att skärpa sig och sammarbeta och vilja framåt. I Teheran brändes han bild för veckor sedan, innan han vigdes in, just de muslimerna verkar inte tro på Obama och Obama kanske måste fundera på vem han egentligen ska rikta sig till.
Jag gillar Lady President.
Och de fantastiskt rörliga bilderna när Bush lyfter i helikopter direkt efter cermonin.
Hem till sitt hus i Texas.
Och att folk har galna pälsmössor och röda sjalar.
Sara Pahlin var inte där.
Att Obama ska tämja solen, vinden och vattnet.
Att när världen och livet förändras, då ska också vi förändras.
Vi får kriser när folk inte vågar fatta obekväma beslut.
Och av girighet.


Och det är verkligen tisdag, världen slutar här och nu. Imorgon är en annan dag. Nästa termin kommer jag se Gone with the wind. Bland annat. Städa ibland. Sparkar och slag. Sparkar och slag. Och ikväll. Nu är det slut. Fyra dagars ledighet, nomore housewife of my own, no more coffeybreak all day long.
Imorgon kickar vi igång.

Du tänker som en general, jag tänkte inte alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0