En helt normal eftermiddag

Eh.
Ursäkta för att jag skriver dödslånga inlägg om hur det känns för mig, det här med Turkiet. Men det får vi leva med för det är lite därför jag är här.
Också för att ha konstant semester, då passar ju 28 grader och solsken bra.
Hängde med min lunch (kumpir idag) och en hund, somnade, lyssnade på Frida Hyvönen, somnade, klappade hunden, pratade med Juan Luca, gick och köpte Other Colours och en markeringspenna (min förra var slut, det ni!).
Bad Fabian hjälpa mig att vidimera kopian av mitt pass. Han tyckte att det var jättekonstigt men gjorde det ändå. Pratade med Fabian om historia. Han råkar vara jättebra på det och vill bli lärare. Åt choklad och drack körsbärsjuice. Fabian skulle gå och träna, solen hade gått ner och jag skrev ett vykort med värsta badshortskillen på framsidan.
Postade brev till P. Andersson och vykortsadressaten.
Gick till biblioteket och slängde benen över ett armstöd på en fotölj. Läste, somnade, åt choklad, somnade, chattade, mailade, åt choklad, försökte peppa M. Modin om att ingenting är omöjligt och att allt löser sig om man äter asmycket baklava.

Insåg att jag hade ont i halsen, huvudet, kroppen och gick hem. Igår var sista dagen med antibiotika. Idag är jag kass igen.
God natt världen.

ps. lämnade aldrig tillbaka filmer, fixade aldrig med den dubbla fakturan på hyran, men åt fruktsallad till middag. 1-1 till mig och världen.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Dina dödslånga inlägg är fantastiska. Fint att få veta att det fanns en fortsättning! Jag postade viktiga papper till vår vän Andersson igår kväll. Funderade på vad trevligt det är med brevlådor. Lite som den där garderoben i Narnia som leder till en annan värld.

2009-11-10 @ 15:47:17
Postat av: maja

Ah härligt att höra att du läser dem, ibland tänker jag att det bara kommer bli morfar som läser det här, haha.



Brevlådor är trevliga! Här har vi dock postkontor. Jag hör dem mumla om Isvecli och då snackar dem om sverige. Det är lite som i "en ö i havet" om du kollade på det, när hon går till affären på ön varje dag för att fråga om post från Österrike.

2009-11-10 @ 16:26:43
URL: http://majanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0