Fiktion

Har suttit hela kvällen och velat
skriva ett inlägg med titel fiktion.
Men går inte. Allt jag läser, allt
jag hör, det är som fiktion.
Men det som är jag, det som är
på riktigt, det är inte fiktion.

Trött på sjuk hjärna.
Trötta tankar någon annanstans.
Men det måste ju få vara okej.
Så klart det är!

Skulle behöva lite mer fiktion.
Gjorde istället en spellista som
börjar med London och slutar
med Birds.
Har inte spotify, jag är portad.
youtube censureras bara.
Har bara min spellista i realplayer.
Nu ändrade jag ordningen och
skapade en spellista i spellistan.
Kunde ha platsat i "en 90-säng".
Spellistan som är en del av
studiecirkeln.
Igår sa vi förövrigt att studiecirkeln
aldrig skulle dö, den kommer nog
överleva oss.
Kommer alltid finnas kriser då den
behövs.
Förresten, är det ens kris nu?
Det är ju bara det här ständiga
krisläget som får mig att byta färg
på nagellack varje vecka.

Hösten skulle vara förberedelsetiden
för vårens kriser, katastrofer och
galatillfällen.
Nej. Det blir ingen fiktion. Har inget
sådant i mitt huvud.
- I guess that you were always on my
mind, I guess I should have told you.

Men sånt gör inte jag. Så åtminstone
den låten platsar i "en 90-säng".

Diskuterade annan persons kärleksliv hela middagen (tortellini, tomatsås och parmesan). Det var fint och inte ett ord om eget inte så miserabelt tillstånd. Men igårkväll nämnde jag. Imorgon är det någon slags fest. Min mentors flickvän insisterar på att vi ska gå. Vi ska också skriva prov hela onsdagkväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0