Hela kungariket ska vi ta

 

Jag får ju den bästa posten. I morse efter att jag hade vaknat upp och blivit idiotförklarad (händer faktiskt inte varje dag, Fredrik och Tyko, välkommen hit. Precisera gärna.) så gick jag till postkontoret istället. Ägnade frukosten åt att först prata med de två polskorna som studerar konst här. De dissade bienalen som jag gillade. Inte så konstigt, många grejer var rätt amatörmässiga. Roligt var att den grejen jag gillade mest var gjorda av en polsk konstnär. De berättade fantastiskt roliga historier från sin natt. Sen läste jag morfars klipp och Martin Ingvar, kongressen, krönikörer från ålandstidningen och om ottomansk sjöslag på 1500-tal, såg Hippiekillen, sa inte hej. Det var himla trevligt, ändå. Läste alla artiklar till nästa veckas lektion i turkisk utrikespolitik Åt lunch med Jemma, vi dissade kapitalismen lite apropå hennes kurs i internationell ekonomi, thats how life is. Läste ännu fler artiklar. Drack varm choklad med Marketa, åt middag med henne och Marta. Tomatsoppa, väder och vind, helgplaner. En helt vanlig dag, med trötta förtecken.

 

Dagens proteintillskott: Jordnötter
Dagens deppigaste: Turkisk utrikespolitik under 90-talet
Dagens ilandsproblem: Alla

 

puss puss!

/din naiva vän från 2000-talet


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Maja! Självklart får du det! Jag har tagit det från någon blogg som jag antar har tagit den från en annan blogg. Jag är lite nyfiken, vad är det för studiecirkel? :) Den låter spännande! Puss!

2009-11-13 @ 00:01:32
URL: http://karinbarin.blogg.se/
Postat av: maja

Tack! Jag la upp den nu, men med kryptiska omskrivningar. Önskar jag kunde förklara bättre. Det är just nu ett arbetsnamn som jag tycker om att använda.

2009-11-13 @ 00:31:25
URL: http://majanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0