Lördag!

 

Jag var så himla trött på Bayram i morse. Hallå alla studenter, jag saknar er! Kom tillbaka från era mysiga familjefester, chokladfrossande, ert resande kors och tvärs mellan alla delar av detta land måste väl ta slut snart. Kom tillbaka och häng här på skolan! Imorse var det verkligen ingen som åt frukost samtidigt som jag!

 

Hade stigit upp innan åtta, duschat, tvättat, promenerat, hängt med fåglarna vid sjön, druckit tre koppar te, läst två artiklar om turkisk utrikespolitik och köpt dagens första salep innan 12. Min roomie sover fortfarande efter att hon tumlade in vid 04 i natt. En lördag. Fasen vad härligt!

 

Och nu är jag inte trött på Bayram längre för ikväll kommer Andrea, jag möter henne vid Taksim och sen hänger hon här med mig i en hel vecka! Jag kanske behöver plugga lite men vi kommer också åka till Ankara på en, hoppas jag, äkta superpolitiknördig semester. Kolla in Atatürk Mausuleum, parlamentet, spana efter Erdogan, Gul och Davotuglu. Skvallra om Birgitta Olsson och när hon ska bli minister, om nya EU-kommisionären vad hon nu heter och annan svensk inrikes och utrikespolitik. Kanske. Tänkte även lära henne allt jag kan om Turkiet, typ att åka färja, gå över gatan och spela backgammon, kanske beställa te också då. Kommer bli himla fint!

 

Så puss&hej, nu blir det lite mer semester. Räknar vara tillbaka på banan onsdag morgon då det är turkish foregin politics med relationerna till Iran och Israel i fokus, den läsning jag gjort nu på morgonen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Josefin

Verkligen apokalyptiskt tomt. Är du säker på att de kommer tillbaka?

2009-11-28 @ 18:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0