måndag

Jag är fortfarande sjuk så efter Media&politics gick jag till biblioteket och lånade:

Der Himmel über Berlin
30 rocks, andra säsongen
Beckett on film, några filmatiserade pjäser
The bitter tears of Petra van Kant
Gilmore Girls
, första säsongen

Köpte dessutom browniemuffins.
Lyckades äntligen säga:
-Kolay Gelsin

Det ville jag säga till de som städar våra rum, och det är något man kan säga till den som anstränger sig. Det betyder att man hoppas att det jobb som de gör inte ska vara alltför tungt. Det kan låta ironiskt, men är väldigt vänligt att säga. Att översätta turkiska är rätt fantastiskt. Bland annat säger man inte God kväll, utan betydelsen blir: Jag önskar att alla kvällar du möter kommer bli bra.
Språk är fascinerande.
Och på onsdag är terminens första prov, i turkiska.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0