morgonpasset

Lyssnar på underbaraclara och Kodjo, Hanna i morgonpasset. Som att vara hemma en svensk sommarmorgon, det är då jag brukar lyssna på morgonpasset.
De pratar om att slappna av med fulkultur, som kontrast till finkultur.
Vad jag själv alltid återkommer till är att jag älskar kontrasten.
Kanske beror på dåligt tålamod.
Kanske nyfikenhet.
Men vill ha allt.
Och på sätt och vis är bloggar den perfekta mixen mellan fin och fulkultur. Bourdieu och Brownies. Beckett och Gossip Girl. Knäckebröd och feminism. Politik och pizza.

Claras hatkärlek är gossip girl.
Min hatkärlek är Chuck och Blair. För hennes hängivenhet, för de gånger hon visar äkta känslor och samma med honom. Och sen har de all den utlighet, spelar exakt det spel som jag hatar. Är antagligen inte ensam om denna analys. Sen är det dessutom underhållande med människor som vill inspireras av gg och ha diadem, rosetter, etc. Saknar det attityd och ambitioner så förblir det en wannabe 10-åring som står framför dig.

Nu pratar de om kreativitet. Gud vad det här var mysigt.
Kreativitet föder kreativitet.

Blir sugen på superkreativitet. Typ som när vi ska baka baklava och väva trasmattor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0