Ska Bo Krogvig göra det igen?

Det är natt. Uppesittarnatt.
Tänker på framtiden.
Positivt.
Dagens protein: Torkade kikärtor.
Dagens måste: Skriva responsepaper innan imorgon.

Det här med spindoctors. Är vad mitt responepaper ska handla om? Rubrik: How can you live with yourself?
Eller så inte. Men får hitta på tema för diskussionen själv.

Bo Krogvig är tillbaka, kommunikationsstrateg
Han gjorde 1994. Nu ska han göra det igen. Då på repris av Clinton valet -92. Nu som repris av Obama valet -08. Däremellan har spindoctor-fenomenet spridit sig som en löpeld. Vidhåller ju att jag är född relativt sent förra seklet och för mig känns inte det här som nytt nytt, snarare som ett faktum. Är uppväxt i en mediavärld med pressekreterare, paketerade grejer etc. Antagligen delvis Bo Krogvigs fel, och alla de andra. Men också detta marknadsanpassande av politiken i nyliberalismens kölvatten. Läser artikel som heter Government advertising - selling policies like cornflakes? Tycker mest det känns sorgligt. I fem minuter blev jag mörkrädd och gav upp på livet. Sen kunde jag inte sluta prata om Anthony Giddens och hans The third way: The renewal of socialdemocracy. Ingen kan neka till att vi befinner oss där även som svenskar.
Letandes efter tredje vägen. Glada över att vinna -94, som att ingen ifrågasatte vad som hände med politiken. Man måste ju spela spelet! Paketera snyggast! Plastkirurga Marita Ulvskog! På den regniga ön har belopp som investeras i politisk marknadsföring mångdubblats i miljonbelopp. Skandal på skandal! Ikväll handlar det om att vinna till varje pris, kosta vad det vill.

Är lite bitter och har gärna fel.
Så då säger Bo såhär här i Katrine Kielos intervju:
– Jag har hållit på med valkampanjer i 37 länder och alla de partier som börjar prata om vilken färg de ska ha på ­affischerna, innan de har nån politik, de förlorar! brummar Krogvig

Det blir helt enkelt spännande att se. Vilken färg blir det?
Nu: Skriv!

Kommentarer
Postat av: Karin

How can you support yourself?

Att pakta med sig själv, ta i hand och sen säga, fy fan vad jag är bra!

2009-11-17 @ 11:12:07
URL: http://attvarak.blogspot.com
Postat av: maja

Det kan du och jag göra!

2009-11-20 @ 18:56:30
URL: http://majanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0