världens bästa onsdagskväll

 

Tänkte skriva ett helt vanligt inlägg, för det här är en så himla mysig kväll. Äntligen är jag hemma hos Nükte från min kurs Media&politics. Klockan är halv tio och våra tangenter knattrar för fullt - med uppsatsskrivande. Midterm ska in måndag. Även skype och mail. Bild på kakor och turkiskt vardagsrum, så himla fint. Dessutom bor hon i Rova som ligger uppe vid svarta havet, inte alltför långt från Agva där jag var för några veckor sen. Såg solnedgång över kullar, fält, fårskockar och skog. Äter broccoli och dricker örtte, är helt lyrisk. Får dessutom in syskonbråk mellan systrar i familjen (man älskar nog sina syskon lite alldeles för mycket - när man bråkar sårar det som mest. Globalt fenomen, konstaterar jag.), även galna trädgårdsarbetare, massa ottoman style möbler och Nüktes bokhylla då, den är guld. Har lånat Comparative Politics - a global introduction av henne för att få in mina fattiga referenser till Putnam, Dalton, Inglehart vad gäller politiskt deltagande. Som liten intro då, till resten av diskussionen som handlar om hur media idag kan hjälpa / stjälpa politiskt engagemang. Mitt älsklingsämne.

Ska stanna här tills imorgon, sen ska vi på balett i Kadigköy (knäppt! kulturellt! kul!) och sen plugga järnet hela helgen.

 

Hoppas alla har en fin kväll!

Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0