Din isande diskant går igenom allt, jag fryser när ni pratar

Man tror att man kan hänge sig åt tvättning 00:51, i ensamhet alltså, med sin smutsiga tvätt. Min roommate sms:ar att hon slutligen inte kommer hem över natten, oroa sig inte, ses imorgon kväll. Tänker att jag kan tvätta, studera, skriva. Tvätta, skriva, studera.

För er som sover nu: Andra är uppe. Det är typ rusning i tvättstugan. Hallå, hur kan det komma sig?


Folk som är uppe och berättar om helger långt borta, närmare. I byggnaden bredvid, i Paris.

(Spiller cola över min dator. Vickar lite på den och låtsas som att det inte hänt.)
Kollar in vackra bilder, det är en sådan natt. Som de här.

Nej. Nu ska jag gå ner och hämta min tvätt, bädda min säng med rena lakan och läsa Kristin Lavransdotter. Den får mig att, oj vilken överraskning, bli osugen på det här med förhållanden. Verkar ju rätt krångligt, eller vad tycker ni?


hejssvejs

ps. tydligen finns det ett slags miljöparti här i Turkiet, som stöds av europeiska miljöpartier dårå. Senaste valet fick de 0,1 procent av rösterna. Yey, heja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0