en helt vanlig dag



Markus Krunegård om livet på riktigt. Om ensamstående mammor som röker blend, bråkiga barn och olycklig kärlek och om att tro att man aldrig behöver sova eller känna efter, alltid säga ja.
Och två skivor. Vilken kille alltså. Lyssna.


Nya Tvärdrag är här.
Om livet och klasskamp, Tvärdrag i SVT debatt.
Jag läser Ellinors reportage om tjejer i Bergsvik, varning för vackra bilder. Läs här, om du vill.


Annars då?
Nükte visade mig vart hon bor i Istanbul. Hon ser svarta havet från sitt hus och sa att hon gärna skulle bjuda hem mig dit.
Vet inte men det känns som att det äntligen har släppt. Nu kan man snacka med alla, och de pratar med mig och med de andra utbytsstudenterna. Kanske har det varit blyghet, men också förvirring. Ingen har ju vetat vad de ska läsa men nu är vi en klass liksom. Media&politics idag, senare text and construction of national memory. Turkish foregin policys på onsdag och man kan säkerligen snart börja fråga de andra allt som man inte fattar. Gender issues är bara sex personer och läraren är en fantastisk kvinna med lockigt rött hår tillsammans med en skäggig man. Intelligenta människor. Otroligt upplyftande.
Vi är vi liksom, vi som ska gå de här klasserna. Vi är klasskompisar skulle man kunna säga. Det är bestämt nu. Och då börjar alla snacka med varandra. Äntligen!
Det är jazzfestival och man måste börja förbereda sig för midtermexams.


Storm vid Svarta havet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0