En sommar - bildbevis

Mellan raderna finns allt det andra. Det vet ni. Här är några bilder. Inga alls från Barnängsgatan, Svartmangatan, Drottninggatan, typ. Inget jobb, inga bilder från mina hem, inga bilder från balkonger, pannkaksfrukostar, långa nätter. Sådant som gör livet på riktigt. Lite andra grejer, helt enkelt.

 

 

Jag har så himla fina syskon. Ett av dem bor i Kristineberg och där kan man grilla, mest slappa och även bada.

 

Aida vid almedalsbiblioteket efter en sjukt hektiskt almedalsvecka. Älskar intensiteten, seminarierna, får lätt nog av hetsen. Presskonferanser, glass, strandpromenader. Kvällarnas tal, miljöpartiets karaoke. Semester i Visby.

 

En kväll när jag, Andrea, Kristian och typ alla hans kusiner såg Ternheim / Thåström. På vägen hem äter man falafel på Folkungagatan, som vanligt.

 

Linda och jag på väg mot Uppsala, en helt vanlig tisdag och Snerikes en hel natt. Bäst är att få glida förbi M Modin och träffa Hanken, Siddan, Majk - dricka vin och känna att man lever.

 

M Modin är i Uppsala. Idag är det faktiskt hennes födelsedag. Hon är så himla bra. På bilden är hon tyvärr, tyvärr, tyvärr suddig. Blommorna jag stal är rätt skarpa.

 

Den enda bilden jag hittar på mig och Andrea. På skum klubb och jag har på mig mitt bästa SH-fynd den sommaren. Vi ser ut som emo-14åringar.

 

Även nätter på Trädgården, innan de tvingas stänga. Man kunde se bra band och ta en öl under Skanstullsbron.

 

När man går hem igenom natten är det disco på Bondegatan.

 

Josefin posar och visar något fint när vi är på väg för att snika in på jazzfestival. Kaffe och David Boyazieouglu. Kan ha varit sommarens finaste konsertkväll?

 

Ljusmanifestation mot vidriga morallagar som den dagen hade gått igenom i Lettland. Utanför Lettlands ambassad tillsammans med andra. Här hittar jag inte riktigt ord. Vi rusade ut från Strand och tisdagsjazz för att ta tunnelbana och möta upp nånstans på Östermalm. Skärrande - skrämmande med dylika föraktande lagar.

 

Linda klappar getter på Skansen. Egentligen klappar nog jag mest. Emma fixar visum för Tampa / USA. Himla fin dag.

 

Även ibland på Södra Teatern med små killar med stora gitarrer. Fluffigt hår, etc, allt som hör till.

 

På väg hem, en av alla kvällar.

 

Norbergshelger. Ängelsberg och vandring hemåt. Gilda badar. Vi plockar kummin, åker rälsbuss.

 

I Uppsala för att göra tidning när SSU har kongress.

 

Josefin hälsar på mig på jobbet en dag. Man kan sitta på balkongen och äta glass. Smyga in på Strindbergsmuseet eller ta för lång lunch i Whyredbutiken. Världens bästa sommarjobb.

 

Flytta ut från Uppsala / Stockholm och packa in hemma. Flyttar hem. Det var så himla stökigt överallt, ville bara gråta.

 

Mestadels behöver man också dricka te och läsa tidningen i smart kattsällskap.

 

Pappa och Gilda lämnar av mig vid Krylbo. Tog min packning och åkte:

Sala

Norrköping

Köpenhamn

Århus

Kolding

Köln

Paris

Karlsruhe

Heidelberg

Stuttgart

Wien

Budapest

Belgrad

Thessaloniki

Istanbul

 

Och nu är det inte sommar längre.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0