Tell me your passion in life and I tell you mine.

Jag antar att det är söndag hos alla er också, så hej söndag. Söndag eftermiddag till och med.
Har hittat en plats i biblioteket, vilar fötterna på den fantastiska, tjocka blåa heltäckningsmattan.
Hittat en låt att lyssna på om och om igen.
Och ska bara svara på frågan:
"Vad brinner du för?"
Jag får inga goda råd när jag frågar.
Och tänker att okej, back to basic, läs om allt och alla som inspirerar mig för att hitta rätt i min egen inspiration.

Hittar bara detta; Om Charlotte Roche, ni vet hon som vände upp och ned på hela Tyskland efter att ha skrivit Våtmarker. Och funderar alltid på vad jag tycker om Annika Marklund. Kommer oftast fram till att hon skriver vettiga saker på en viktig plats, då Sofies Mode säkerligen läses av många unga tjejer. Jaja, jag läste även den här, om att komma över sin första kärlek, kanske.
Och kanske hittar jag någonstans där ett svar.

Men det går segt, oj så segt. Med feta kurskompendier framför mig och en tanke att jag verkligen borde förbereda mig inför imorgon och fixa förnyat learning agreement, och du vet.




Och lyssnar på sådan höstmusik nu och det kanske slår mig att det här är vad man behöver. Den här tiden för att krypa ihop och ge sig själv eftertanke på eftertanke. Distans och perspektiv och tid till att ha tråkigt/ta reda på vart man ska, vad man vill. Det är ju relativt vettiga saker. Och hösten är årstiden då det är fullt ut legitimt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0