I did my best to notice // Jag gjorde mitt bästa att notera dig.

Det är rätt okej. Med min spanska roommate har jag fått återuppleva the Killers.  När dessutom en mycket fin vän befinner sig i Tampa, Miami och ser dem live desto mer. Annars känns det som ett avslutat kapitel i musikhistorien som tillhör våren 2005 alldeles förfärligt mycket. Sjukliga mängder hemlagad pizza, the OC och oändliga samtal i rum med lågt i tak. Glädjedans i kåren och drömmar om en annan värld. Vi har den där andra världen nu. Ett konstaterande. Men likväl kan det ju ha hänt att man lyssnat sönder Human under c-uppsatsskrivande och hellre velat stå på ett bord än att sitta bänkad fram en skärm.

När vi försovit oss sjukt mycket och springer runt i vårt rum lyssnar vi på sånt här:

 

Mr Brightside A Capella

 

 

Hon är begåvad. Tove Östman kommer troligtvis äga Idol 2009. Här sjunger hon All these things I've done.

 

 

Human kanske inte blir bättre än så här. Jonna Lee gör den akustiskt.

 

 

ps. En gång försökte jag imponera på en kille inom hörhåll med min analys om vad texten i Human menar. Inte riktigt en biblioteksflört men en som alltid hade likadana hörlurar som jag och såg ut som att han kom från Gotland. Tror inte det gick hem. Blev hur som helst alltid väldigt nervös när jag såg honom. Och min högklassiska analys kanske kan sammanfattas med att meningen med livet är att dansa, att tillförskansa sig förmågan att go with the flow. Vem skulle inte falla för det liksom? Kom igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0